Screw it. Just let's do it
Hoe Richard Branson jou ook kan inspirerenScrew it. just Let’s do it.
Hoe Richard Branson ook jou kan inspireren
Als ondernemer ben ik altijd op zoek naar inspiratie voor wat ik morgen ga doen. Ik verslind alles wat langskomt, want daardoor verzamel ik puzzelstukjes voor een volgend idee. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn klanten. Want die help ik graag een stap verder.
Richard Branson: Screw it, just let’s do it!
Eén van de ondernemers die mij al heel lang inspireert, is Richard Branson, de oprichter van het Virgin imperium, met zijn motto ‘Screw it, just let’s do it’. Zijn eerste succes was Virgin Records, maar dat bouwde hij uit tot een imperium met een kleine 30 bedrijven, waaronder Virgin Atlantic, Virgin Mobile, Virgin Finance, en Virgin Galactic. Het intrigeert mij mateloos hoe hij dit allemaal heeft kunnen opbouwen vanuit een kelder in Londen waarin hij een schoolkrantje maakte tot Necker Island in de British Virgin Islands waar hij de jetset van de wereld ontvangt.
7 lessen van
Richard Branson
Durf risico’s te nemen
Branson is iemand die niet bang is om risico’s te nemen. Hij denkt niet in beperkingen, maar in mogelijkheden. Dit is wat hem heeft geholpen om zijn imperium op te bouwen. Als ondernemer is het belangrijk om buiten je comfortzone te treden en risico’s te nemen, want daar liggen vaak de grootste kansen.
Maak van je passie je werk
Branson is iemand die altijd gepassioneerd is geweest over wat hij doet. Hij heeft van zijn passie zijn werk gemaakt en dat is wat hem drijft om steeds verder te gaan. Als ondernemer is het belangrijk om te doen wat je leuk vindt en waar je passie ligt. Dan zal het werk nooit voelen als werk.
Wees niet bang om te falen
Branson is iemand die weet dat falen deel uitmaakt van het leerproces. Hij is niet bang om te falen en ziet het als een kans om te leren en beter te worden. Als ondernemer is het belangrijk om hetzelfde te doen. Zie falen als een kans om te leren en te groeien, in plaats van als een nederlaag.
Maak gebruik van je netwerk
Branson heeft altijd goed gebruik gemaakt van zijn netwerk. Hij heeft zich omringd met mensen die hem konden helpen om zijn doelen te bereiken. Als ondernemer is het belangrijk om je netwerk te onderhouden en te benutten. Je zult versteld staan van wat een goed netwerk voor je kan betekenen.
Wees innovatief
Branson is iemand die altijd op zoek is naar nieuwe ideeën en manieren om zaken te doen. Hij is niet bang om out of the box te denken en nieuwe wegen te bewandelen. Als ondernemer is het belangrijk om dit ook te doen. Zoek naar nieuwe manieren om je product of dienst te verbeteren en om te differentiëren van je concurrenten.
Maak gebruik van sociale media
Branson is iemand die sociale media goed heeft weten te gebruiken om zijn merknaam te versterken. Hij is actief op verschillende sociale mediaplatforms en deelt regelmatig zijn gedachten en ideeën met zijn volgers. Als ondernemer is het belangrijk om ook gebruik te maken van sociale media om je merknaam te versterken en om in contact te blijven met je doelgroep.
Wees authentiek
Branson is iemand die altijd zichzelf is gebleven, ongeacht wat er gebeurt. Hij is authentiek en eerlijk en dat is wat mensen aan hem waarderen. Als ondernemer is het belangrijk om dit ook te doen. Wees eerlijk en authentiek en mensen zullen je waarderen en vertrouwen.
Conclusie
Dit zijn 7 belangrijke lessen die we als ondernemer kunnen leren van Richard Branson en zijn manier van werken. Door risico’s te nemen, je passie te volgen, falen te zien als een leerproces, gebruik te maken van je netwerk, innovatief te zijn, gebruik te maken van sociale media en authentiek te blijven, kun je net zoals Branson een succesvolle ondernemer worden.
In alles wat ik deel gaat het om kansen zien en kansen pakken.
Ben je geïnteresseerd in hoe ik jou kan helpen jouw kansen te pakken?
Bel me dan op 06 53 711 808, of maak een afspraak!
Geef gas en verdubbel in 3 stappen je online resultaat
Verhelder
Maak je online boodschap helder zodat iedere bezoeker die begrijpt
Versimpel
Haal alle informatie die niet snel leidt tot conversie, van je website af.
Verdubbel
Verdubbel het aantal leads en daarmee je online resultaat.